Tehted ja tehete järjekord
Matemaatika tehete järjekord on C keeles põhimõtteliselt sama, nagu matemaatika tunnis - korrustused jagamised kõigepealt, siis liitmised-lahutamised jne. Kasuta sulgusid, et tehete järjekord vajalikul viisil korrastada.
Tehete järjekorras kõige viimasena tehtav on omistamine (=). Muutujale saab uut väärtust omistada ka tehtena tema olemasolevast väärtusest. Näiteks:
result = result*2;
või
result = result + result / divider;
Võrdlusteheteks nimetatakse avaldist, mille tulemuseks on true (=1) või false (=0) ja kasutada saab järgnevaid märke:
== | on võrdne | |
!= | ei ole võrdne | |
< | väiksem kui | |
<= | väiksem või võrdne | |
> | suurem kui | |
>= | suurem või võrdne |
Loogikatehteid saab teha true/false väärtustega ja need on järgmised:
! |
loogiline eitus - pmst väärtuse pööramine !true => false ja !false => true. Näiteks !digitalRead(2) annab tulemuseks 0, siis kui digitalRead(2) parasjagu annab 1. |
|||||||||||||||||||||
|| |
VÕI (ehk loogiline liitmine, OR) - kui üks VÕI-st ühel või teisel pool olev osa on true, siis on ka koguvastus true. Näiteks digitalRead(2) || digitalRead(3) avaldise tulemused:
|
|||||||||||||||||||||
&& |
JA (ehk loogiline korrutamine, AND) - annab tulemuseks true ainult siis, kui mõlemad JA-st ühel ja teisel pool olevad avaldised on true. Näiteks digitalRead(2) && digitalRead(3) avaldise tulemused oleks:
|